B1 kursus
Eesti keele B1-taseme eksamiks ettevalmistav kursus
Koolitaja
Talren OÜ Keeletreeningud
Õppekavarühm
Keeleõpe
Õppekava koostamise alus
Euroopa keeleõppe raamdokument
Õpiväljundid
Pärast õppekava läbimist õppijad:
● saavad aru tuttavatest fraasidest ja väljenditest igapäevastes suhtlusolukordades,
näiteks tööl, poes või ühistranspordis ja mõistavad peamist teavet lihtsas keeles, kui
räägitakse selgelt ja aeglaselt.
● loevad ja mõistavad lihtsamaid kirjalikke tekste, näiteks artikleid, reklaame või kirju,
mis käsitlevad igapäevaseid teemasid.
● leiavad olulist teavet tekstist ja mõistavad selle põhilist sisu.
● suhtlevad igapäevastes olukordades, näiteks räägivad endast, oma perekonnast,
tööst või hobidest.
● väljendavad oma arvamust ja esitavad küsimusi teistele.
● kirjutavad lihtsaid tekste, näiteks e-kirju, postkaarte või isiklikke kirju.
Õpingute alustamise eeltingimused
A2-taseme keeleoskus, mida tõendab kas vastava tunnistuse olemasolu või sõeltesti
tulemus (https://viktoriin.meis.ee/soeltest/) ja vestlus õpetajaga.
Õppe maht ja ülesehitus
Kursuse maht on 200 akadeemilist tundi, millest 140 on kontakttundi ja 60 iseseisvat tööd.
Iseseisev töö hõlmab kontakttunnis õpitu kordamist ning õpetaja antud digiharjutuste kodust
lahendamist, kirjalike tekstide koostamist, videomaterjalide vaatamist ja audiotekstide
kuulamist.
Õppe sisu
1. Isikliku info edastamine
Enda kohta käiv teave: nimi, vanus, elukoht, amet jne. Info pereliikmete ja sugulaste kohta.
2. Haridustee
Milline on õppija haridus, kus ja mida ta on õppinud. Erinevad haridustasemed ja diplomid.
3. Töökäik
Erinevad tööd, ametid ja töökohad. Ametialased oskused ja kvalifikatsioonid.
Tööpakkumised. Tööotsimine. Tööintervjuu. CV koostamine.
4. Kodu ja elukoht
Elukoha otsimine, korteri üürimine, kodu ja elamistingimuste kirjeldamine. Korteri üürimine ja
ostmine. Kinnisvarakuulutused.
5. Söök ja jook
Restoranis menüü lugemine ja selle mõistmine, ettekandjaga suhtlemine, tellimuse
esitamine. Turul ja kaupluses müüjalt kauba kohta info uurimine. Erimenüüd ja
toitumispiirangud.
6. Vaba aeg ja hobid
Igapäevaeluga seotud vaba aja tegevused ja huvialad. Oma hobidest, spordialadest,
muusikast, filmidest, raamatutest jms rääkimine.
7. Tervis ja heaolu
Haigused ja lihtsamad tervisemured, tervislik eluviis, toitumine, sportimine jne. Arsti juurde
minek, aja broneerimine, meditsiinialased väljendid.
8. Keskkond, loodus ja ilm
Ilmateate mõistmine ja ilma kirjeldamine. Aastaajad ja ilmastikuolud. Loodus ja
keskkonnahoid. Looduslikud vaatamisväärsused. Linnud, loomad, taimed.
9. Reisimine ja turism
Erinevad reisimise viisid ja transpordiliigid. Võõrad maad. Erinevad reisisihtkohad, töö- ja
puhkusereisid. Majutus ja vaatamisväärsused, võõraste maade kombed.
10. Teenindaja ja klient
Suhtlemine ameti- ja teenindusasutustega. Tellimuste, pöördumiste ja kaebuste esitamine.
11. Sõbrad ja tuttavad
Sõpradega kohtumine, üritustel osalemine, soovituste ja juhiste küsimine ning andmine.
12. Kultuur ja traditsioonid
Eesti kultuur, ajalugu ja traditsioonid. Õppurite päritolumaa traditsioonid, nende võrdlus Eesti
omadega. Rahvustoidud, tähtpäevad, kombed.
Grammatika
Kursuse käigus õpitakse nimisõnade käänamist ainsuses ja mitmuses, ühildumist,
antonüüme, sünonüüme, liitsõnade moodustamist, samuti põhi- ja järgarvsõnade käänamist
ja asesõnade põhivorme. Omandatakse tegusõnade pööramise oskus nii olevikus, liht-, täisja enneminevikus, õpitakse käskivat ja tingivat kõneviisi. Harjutatakse ma-,da-infinitiivi
kasutamist. Tutvutakse muutumatute sõnade ja määrsõnade kasutamisega. Võrreldakse
omadussõnu kõigis võrdlusastmetes. Harjutatakse küsimuste moodustamist.
Õpikeskkond
Auditoorsed tunnid toimuvad Ülemiste Citys. Õppeklassid vastavad tervisekaitse- ja
ohutusnõuetele. Õppeklassides on internetiühendus ning nad on varustatud tahvli, arvuti ja
audio-visuaalse esitlustehnikaga.
Õppematerjalid
Põhiõpikud:
● M. Simmul, I. Mangus “Tere jälle!“
● M. Simmul, I. Mangus „Tere taas!“
Lisaõppematerjal
● M. Pesti, H. Ahi „E nagu Eesti“
● M. Pesti „K nagu Kihnu“
● L. Kingissepp, M. Kitsnik „Naljaga pooleks“
● S. Rammo, M. Teral, B. Klaas-Lang, M. Allik „Keel selgeks“
● L. Kingisepp, P. Kärtner „Mängime ja keel saab selgeks“
● www.keeleklikk.ee
● www.sonaveeb.ee
● web.meis.ee/testest
● www.meis.ee/raamatukogu
● https://harno.ee/eesti-keele-tasemeeksamid#materjalid
● web.meis.ee/vaegkuuljad
● web.meis.ee/vaegnagijad
● www.quizlet.com
● lyricstraining.com
● https://edpuzzle.com
● https://learningapps.org
● https://wordwall.net
● https://www.tahela.com
● https://curipod.com
● http://www.50languages.com
● https://cooljugator.com/ee
● https://multikey.app
● https://walktalk.ee/
● k44nuk.ee
● Raadio4 saade „Keelekõdi“ (r4.err.ee)
● keeleressursid.ee/alias
● https://viktoriin.meis.ee/soeltest/
● https://keeleabi.eki.ee/
Hindamismeetod ja -kriteeriumid
Kursuse lõpus tuleb sooritada lõputest, mis koosneb neljast osast: kuulamine, kirjutamine,
rääkimine ja lugemine. Iga osaoskuse eest on võimalik saada maksimaalselt 30 punkti.
Õpiväljundid loetakse omandatuks, kui iga osaoskuse eest on saadud vähemalt 18 punkti.
● Kuulamine – saab aru küsimustest ja kuuldud info põhissisust.
● Lugemine – saab aru loetud teksti sisust, mõistab tööga seotud sõnavara ja tekste,
oskab valida õige grammatilise vormi, tuletab konteksti järgi tundmatute sõnade
tähendust.
● Rääkimine – räägib spontaanselt endast ja oma perest, oma elust ja tööst,
tahtmistest, plaanidest, soovidest jms.
● Kirjutamine – kirjutab seostatud teksti, kirjeldab oma kogemusi ja muljeid, oskab
moodustada grammatiliselt korrektseid lauseid.
Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument
Tunnistus kursuse läbimise kohta väljastatakse õppijale juhul, kui õppija on osalenud
vähemalt 70% õppetundidest ja on saavutanud nõutud õpiväljundid.
Neile, kes neid nõudeid ei täitnud, väljastatakse kursusel osalemise kohta tõend, kus
näidatakse ära tundide arv, millest õppija osa võttis.
Koolitaja kvalifikatsioon
Koolitajal on eesti filoloogia alane kõrgharidus ja/või eesti keele õpetaja kutse ning ta omab
eesti keele kui teise keele õpetamise kogemust.